• ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
پشتیبانی از تمام نسخه‌های OpenStack

پشتیبانی از تمام نسخه‌های OpenStack

توسعه اپن استک مانند سایر پروژه‎های متن باز  (open source) است. هر شش ماه یکبار نسخه جدیدی از اپن استک عرضه می‎شود و هر نسخه جدید نسبت به نسخه‎های قبلی دارای تغییراتی است. این تغییرات شامل افزوده شدن برخی قابلیت‎های جدید به برخی سرویس‏ های اپن استک و همچنین حذف یا ترکیب برخی ویژگی‏ های سرویس‎ها هستند.

اولین نسخه اپن استک  Austin نام داشت که در اواخر سال منتشر شد. در سال سه نسخه با نام‎های  Bexar، Cactus و Diablo منتشر شدند. بعد از سال ، هر سال دو نسخه منتشر شده است که آخرین نسخه آن Pike است.
 
یکی از بزرگترین چالش‎های نگهداری اکوسیستم اپن استک مربوط به تغییرات نسخه‏ های آن است که به منظور استفاده و بهره ‏بردن از ویژگی‏ها و تغییرات جدیدی که در هر نسخه ارائه می‎شود، باید هر نسخه منتشر شده اپن استک مورد بررسی قرار گیرد و ویژگی‏های جدید اضافه شده یا ویژگی‎های تغییر داده شده، نحوه استفاده از این ویژگی‏ هاو تاثیر آنها بر سیستم فعلی ارزیابی شود.

گروهرایانش ابری سیگما تمامی نسخه‏های منتشر شده اپن استک را بررسی و پیگیری می‏کند. خدمات راه ‏اندازی، نصب و نگهداری سیگما از تمامی نسخه های منتشر شده اپن استک پشتیبانی می‏کند.
1397/2/3 دوشنبه
نسخه قابل چاپ